0 st: 0 kr 0
inkl. frakt Totalt
0 kr
Till Kassan
0 varor
 

Dags att framtidssäkra din verksamhet?

Att digitalisera sin verksamhet är något varje bransch behöver förhålla sig till. Dagens konsumenter söker redan information på nätet före ett köp, oavsett om de sedan handlar i butik eller på nätet. En majoritet av de som köper optiska produkter på internet idag skulle hellre köpa av sin egen optiker om möjligheten fanns. Den digitala plattformen IDUN är en smart webbshop som kombinerat med din kunskap och kundkännedom gör dig starkare i konkurrensen. Plattformen ger dig även verktyg, speciellt framtagna för optiker, som underlättar det dagliga arbetet.

IDUN har fyra grundpelare

Webshop

Webbshopen är en förlängning av den fysiska butiken med samma sortiment och erbjudanden för bågar, glas, kontaktlinser och solglasögon. Priserna hämtas från butikens administrativa system. IDUN ger dig liknande funktionalitet som du ser hos de bästa onlinebutikerna idag. Dessutom innehåller plattformen kopplingar till leverantörer, möjligheten att sälja glas, ge rådgivning och hantera recept. Helt enkelt ett så kallat omnikanaltänk där butiken och webbshopen integreras och ger kunden det han eller hon behöver, både via nätet och i butiken.

Kommunikation

Med kommunikationsmodulen håller du kontakt med kunden före, under och efter besöket. För att förbereda besöket får kunden svara på frågor till exempel om arbetssituation, fritidsintressen, sjukdomar eller vilken typ av bågar man föredrar. Kunden kan också ställa frågor till dig som optiker. Det gör att ni båda är bättre förberedda och med mer kunskap om respektive kund kan du leverera en bättre klinisk bedömning och ökad kundupplevelse. Efter besöket kan du på ett tidseffektivt sätt hålla kontakten med kunden och öka möjligheten till återkommande besök och försäljning.

Tidsbokning

Den digitala tidsbokningen ger dig ett effektivt verktyg för att öka bokningarna av undersökningsrum och planera bemanningen. Det påverkar omsättningen positivt och med fler bokningar och besök i butiken ökar försäljningen. Som tillval finns möjligheten att automatiskt förboka kunderna på samma sätt som till exempel Folktandvården gör. I tillvalsmodulen kommer du att kunna boka de kundgrupper som behöver högre återbesöksfrekvens, till exempel patienter mellan 40 och 50 år, med det tidsintervall deras synfel kräver.

B2B-verktyg

Genom B2B-verktyget kan du göra alla beställningar av glas och kontaktlinser från de stora leverantörerna i ett och samma system.